Nu går Ivarsson forrest i Byggevarebranchen og lancerer deres nye B2B Webshop, som er udviklet af Logodan i samarbejde med byg-e. Der er her tale om en ny banebrydende løsning, der skal sikre et forhøjet serviceniveau overfor alle byggecentre, der ønsker at handle med Ivarsson.

Med ambitionerne på det rette sted, har Ivarsson valgt at investere i en ny webshopløsning ”bygShop”, der skal højne serviceniveauet og skabe merværdi for deres kunder.

”Ivarsson bygShop er en løsning, som er integreret hele vejen ind til kundernes system, således der ikke er dobbelt indtastning, når der skal bestilles varer”, siger salgsdirektør Kasper Bregendahl og fortsætter: ”Kunderne kan dog stadig bestille, hvis de ikke har integrationen i deres system”.

Den teknologiske udvikling løber stærkt, og man kan bestille varer alle steder fra i dag, så længe du har en internetforbindelse. En investering i byg-e’s bygShop, var derfor nærliggende at foretage for Ivarsson.

I Danske Byggecentre glæder de sig over lancering af Ivarssons bygShop, der vil optimere B2B handel imellem byggecenter og leverandør. Danske Byggecentres direktør Palle Thomsen ser frem til at branchen tager et skridt den rigtige retning, i trit med den teknologiske udvikling og dens muligheder. ”Nu er varebestilleren ikke afhængig af at sidde i byggecenteret for at afgive en elektronisk ordre, han kan reelt sidde i Barcelona og bestille via bygShoppen, der samtidig giver ham en ordrebekræftelse, så han er sikker på, at varen kommer frem til sit byggecenter.  Fremtiden er mobil, da vi alle render rundt med smartphones, tablets, computere osv. Derfor er en investering i bygShoppen helt nærliggende at foretage.”

bygShoppen er ikke en erstatning til den nuværende brancheløsning, som er EDI – Electronic Data Interchange. bygShoppen skal nærmere ses som et supplement. I Ivarssons bygShop, kan man bestille de samme varer som ved EDI, men det giver varebestilleren mulighed for at få de rigtige enheder oplyst, blive mindet om fejl ved bestillingen og han kan samtidig søge på varen for at få yderligere produktinfo, hvilket giver ham en service han ikke får ved EDI.

”Med en funktionalitet og overskuelighed har Ivarssons webshop potentiale til at kunne sikre brugerne af shoppen en hurtig og nem bestillingsportal.  Alle faser af shoppens muligheder er nøje tilpasset, hvilket giver en effektiv bestillingsform, der både er Ivarsson og brugerne af shoppen til gavn”. Siger Jacob S. Gudmann fra 10-4 trælast- og byggecenter, som har været testpilot under udviklingen af bygShoppen.

Med denne investering har Ivarsson taget et skridt i den rigtige retning i forhold til den teknologiske udvikling og er nu konkurrencedygtig og klar til at stå imod fremtidens udfordringer inden for e-handel.

Vil du vide mere om fordelene ved bygShoppen, så gå ind på www.byg-e.dk eller kontakt Stephan Schytt Thomsen, Marketingsansvarlig hos byg-e på st@byg-e.dk. Har du deciderede spørgsmål til Ivarssons bygShop, kan du henvende dig til Henrik Selvejer, Marketingchef hos Ivarsson på hse@ivarsson.dk